خدمات تهویه و تخلیه دود پارکینگ

jet fan (Axial) F302

مشاوره و طراحی سیستم

چهار نکته مهم را در یک سیستم مدیریت دود بایستی مد نظر داشت. ابتدا اینکه سیستم‌های مدیریت دود باید کاملا مطابق با اهداف سیستم طراحی و به صورت یک سیستم کنترلی - مکانیکی طراحی گردند, به نحوی که قادر به عملکردی رضایت بخش در حالت مدیریت دود باشد. سیستم مدیریت دود باید مستقل از سیستم تهویه مطبوع طراحی شود و طوری یکپارچه شوند که در آن امکان بروز خطا و به خطر افتادن عملکرد سیستم نباشد. سیستم ‌های مدیریت دود باید ساده, قابل اعتماد و قابل نگهداری طراحی گردند.

چیدمان تجهیزات

 برای فعال سازی سیستم‌های کنترل و مدیریت دود بایستی دقت لازم در طراحی و عملکرد صرف گردد. برای مثال در جانمایی آشکار سازهای دود باید دقت زیادی به عمل آورد. اگر یک آشکار ساز دود که در منطقه دود نمی باشد شروع به هشدار نماید سامانه کنترل دود به اشتباه به کار گرفته خواهد شد. اصولا فعال سازی و سیستم مدیریت دود با تمام سامانه های مشترک و همزمان در درون ساختمان از قبیل پله های تحت فشار و تخلیه دود مورد قبول می‌باشد. تجهیزات مدیریت دود در یک ساختمان باید در محلی نصب شود که به سادگی عمل کنترل دود میسر گردد. به عبارت دیگر کنترل کننده ها یابد در نزدیکی تجهیزات مکانیکی مربوطه نصب گردند. به طوری که تا حد امکان طول اجرای سنسورها , عملگرها و سیم‌های ارتباطی کوتاه باشند. همچنین سیستم‌های کنترل دود باید توانایی این را داشته باشند که به صورت دستی و خودکار موارد مدار گردند.

jet fan (Axial) F300
jet fan (Axial) F300
Ventilation and exhaust system for parking lot smoke imen control avan

اجراء, نصب و استقرار تجهیزات

سامانه کنترل دود به صورت خودکار , دستی و یا از طریق ایستگاه کنترل دود آتش‌نشان قعال می‌شوند. از آنجا که استرانژی کنترل دود بسته به نحوه فعال سازی سامانه کنترل دود متفاوت است , لازم است که تقاوت بین روش ها بیان گردد. رایج ترین روش راه‌اندازی سامانه کنترل دود فعال سازی خوکار است. در این روش , سامانه کنترل دود بدون مداخله شخص و در واکنش به فعال شدن یک یا چند دستگاه آشکارساز حریق, شروع به کار می‌کند. دومین روش فعال سازی دستی می باشد که تعابیر متفاوتی از آن در استاندارد‌ها و ضوابط مختلف حوزه کنترل دود می باشد.